Som situationen med hensyn til COVID-19 fortsætter med at udvikle sig, vil vi gerne give et overblik over de tiltag vi tager for at beskytte vores medarbejdere og opretholde leveringsevnen af produkter og services til vores kunder, samt tiltag til at yde støtte til den overordnede indsat sundhedssektoren gør for at bekæmpe virusset.
Vi vil for nuværende ikke sende medarbejdere på orlov og vi vil heller ikke tage imod finansiel støtte fra nogen regeringer, da vi tror på at firmaet vil forblive finansielt sundt i den umiddelbare fremtid.
Vores folk
Vores medarbejdere er vores største aktiv og vores første prioritet. Vi har derfor taget en række skridt for at holde dem sikre og raske. Dette indebærer at arbejde hjemmefra for alle medarbejdere der er i stand til at arbejde hjemmefra, samtidig med en fleksibilitet til at tage vare på andres og deres eget helbred og velbefindende.
Vi har taget ekstra forholdsregler for at sikre sikkerheden for vores kernemedarbejdere på vores produktionsenheder, laboratorier, varehuse og logistiske centre. Dette inkluderer for eksempel at sænke hastigheden på linjerne så vi kan sikre social distance på alle tidspunkter samt at justere overgangene fra holdskifte så vi minimerer kontakt.
Medarbejdere på vores produktionsenheder skal bruge personlige værnemidler til nogle aktiviteter. For at sikre at vi ikke konkurrerer med behovet hos essentielle sundhedspersoner prøver vi at anvende værnemidler som ikke vil være førstevalget til brug hos sundhedspersoner i frontlinjen.
Vores Kunder
En kontinuerlig leveringsevne af produkter til vores kunder er en nøgleprioritet for Dechra. Vi har investeret signifikante ressourcer i at sikre at kunne møde markedets efterspørgsel med en tilstrækkelig tilgang til råmaterialer og færdige varer. På nuværende tidspunkt forudser vi ikke større leveringsproblemer for Dechras produkter. Vi er dedikeret til at holde vores produktions og logistiske funktioner kørende smidigt. Mange af vores distributionspartnere købte også ekstra produkter hjem i marts for at sikre en kontinuitet i leveringerne.
Vi udvikler løbende nyt indhold til Dechra Academy for at understøtte dyrlægernes og veterinærsygeplejerskernes efteruddannelse online. Som led i dette har vi også udvidet vores program af webinarer i USA og Europa.
Fra deres hjemmekontorer fortsætter vores tekniske servicehold overalt i verden med at tilbyde direkte støtte og hjælp til at løse kundernes specifikke produktrelaterede henvendelser.
Vores produktudvikling
Sideløbende med at opretholde produktion og leveringsevne på eksisterende produkter, fortsætter vi også med at investere i udviklingen af nye produkter, og med at skabe nye løsninger som støtte til vores kunders behov. Til trods for nogle restriktioner er denne side af vores forretning stort set uberørt af den nuværende situation og derfor fortsætter vi med at udvikle vores forretning og vores produktudviklingsdagsorden.
Vores samarbejdspartnere
Vi fortsætter med at samarbejde med regeringsorganisationer og globale sundhedsmyndigheder for at imødekomme den stigende efterspørgsel på visse typer medicin som kan anvendes til at behandle både mennesker og dyr. I denne udfordrende tid giver vi også vores medarbejdere tid til frivilligt at støtte forskellige sundheds- og omsorgsinitiativer hvor dette er muligt.
Dechra er et etisk og værdidrevet firma som stiler mod at spille en aktiv del i at begrænse spredning og eftervirkning af COVID-19. I denne udfordrende tid vil vi fortsætte med at udforske yderligere muligheder for at støtte kollegaer, kunder og samarbejdspartnere i hele verden.
Navigation